Monday 3 December 2012

CAVITY KE TAIK GIGI ?

perkara pertama sekali yang kita pandang kat muka orang tu bila bercakap adalah apa ? mata ? hidung ? atau mulut ? aku rasa kalau hidung dia bulu hidung terkeluar bukan 1 atau 2 helai tapi satu ikat tu , kalau lah aku yang tengah pandang kan , aku ketawa terus . rasa cam nak bagi pinjam gunting dgn cermin je . tapi jawapan kepada persoalan kita tadi adalah , MULUT . ya , MULUT . sebab kita akan perhatikan perkataan yang keluar dari mulut dia satu persatu kan . walaupun kita tak tenung details 1 per 1 gigi , bibir , gusi bagai , tapi at least kita pasti akan pandang tang mulut .

masalahnye sekarang ni , yang tak syoknye bila pandang mulut orang tu , dekat celah gigi dia ada taik gigi . dan bila diperhatikan dan dianalisis dari hari ke hari , taik gigi tu tak pernah hilang dan saya percaya , ia adalah cavity yang amat menyerupai taik gigi . masalahnye lagi sekarang ni , mamat ni dah lah hensem gila , kalau dulu selalu tengok dari jauh je , tapi sekarang , suka cakap dengan orang dekat2 pulak , kalau boleh macam cemolot tuh . lepastu bercakap dengan aku , menyeringai , makhaaaaai . mati mati aku ingat taik gigi . gigi dah lah teratur lawa je , tapi bila hari2 dia cakap dengan aku , kau macam rasa kenapa taik gigi dia ni tak hilang2 ? aku nak ketawa , aku nak geli , aku fikirkan jugak gigi aku lagi terabur . pastu aku diamkan . . . sampai lah semalam . . 

aku kuar dengan shidut gi makan cahr koey teaw , pastu tgh2 makan char koe teaw tu ( ckt tu dah lah cam lembek2 kan ) time tulah shidut tanye aku 

eh dila kau nak tau something tak ? *gelak
mende ?
hmm . takpe takpe , makan dulu *cakap sambil gelak
kau cakap cepat !
nanti laaa , makan dulu , aku time makan ni tak bole citer yang menggelikan
citer je la aku okey je
kau tau tak %#$@^ kan , kau perasan tak gigi dia ?

MASA NI AKU DAH DAPAT TANGKAP

amende ? taik gigi kat celah2 gigi dia tu ? 

HAHAHAHAHHAHAHAAHHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

satu mamak tu dengar suara kitorang 2 je gelak macam lahabau . lepastu aku dgn shidut mula mengeluarkan idea2 bernas , seperti memberi orang tersebut RM4 untuk ke pusat kesihatan utama untuk mencuci gigi , dan pada masa yang sama aku rasa macam kelakar gila , aku ingat aku sorang je perasan , rupanya ade org lain perasan , shidut lagi terok dia bole lagi bandingkan gigi si mamat tu dgn gigi org sekeliling , masalahnye , org yg gigi terabor mcm aku ni pun tkde cavity di setiap celah gigi EVERY SINGLE ONE tau ! yeyek . bapak geli dohh ! lepas shida bagitau bende tu kat aku , aku rasa mcm geli pulak nak datang dekat mamat tu . and ayat terbaik shida malam tu adalah

" MUNGKIN DIA DAH BAJET HENSEM SANGAT KOT SAMPAI TAK PERASAN "

mamat ni mmg hensem pon , tapi spoilt . HAHAHAH

No comments:

Post a Comment