Sunday 4 November 2012

MOTORKU MATI LAGI

sepandai2 tupai melompat , akhirnya mati di lebuhraya , tadi ada tupai mati kat tepi lebuhraya , aku nak gelak , kesian pulak , tak penah dibuat haiwan tupai mati kat lebuhraya , kalau anjing , kucing , ular burung tu bole la terima lagi .

jadi gini , sejarah berulang kembali , moto aku tu lama dah tak guna jalan jauh , jalan pon dekat2 je , dah dekat 4 bulan tak guna untuk perjalanan jauh , jadi aku nak bwk gi UPM , pastu bapak aku gi tuka betri , minyak hitam gearbox suma , belting tak tuka sebab aku penah tuka dulu , so guna jela , pastu bawak punya bawak belting tu putus , maybe sbab dah lama tak guna and dia jadi rapuh , dah putus tu dia cam ada tesangkut sikit kat kipas moto tu jadi moto aku terus tak leh press pastu dia cam bergoyang gerudi pulak kat situ highway tu kan , sumpah cuak , aku ingat dah nak superman dah tadi tu nasib baik aku baca doa naik kenderaan setiap kali perjalanan dan dengan izin Allah , aku selamat lepas aku brek slow sloow . .  bapak aku pulak yang telajak bajet cam racer kan , bapak aku pun naik moto gak follow aku dari belakang , biase lah bapak aku bawak LC . kan anak muda , laju pulak bawak ! bila aku dah berhenti mengejut pastu bapak aku bole terbabas smpai depan , jauh puh pulak tu , baru dia turn balik . jantung dah dup dap dup dap sebab aku nmpak asap keluar dari tmpt belting tu , aku dah siap sedia nak lari kot2 ternampak percikan api kan , aku dah sedia lompat kemudian baring di tepi parit highway tu macam citer perang mengelak daripada terkena letupan bangunan .

lalu datang abang peronda dgn niat nak tolak motor aku , tp sebab belting tu tesangkut kat kipas , dia jadi susah dan berat nak jalan , last2 mintak tolong jiran depan umah angkut naik INNOVA . yes ! INNOVA , kesian moto aku senget2 dok dalam tu . aku pun jadi sedih tau :( . dalam masa yang sama rasa kelakar pun ade gak bila tengok BJB masuk innova -,- sungguh berinovasi .





thank you jiran , abang peronda dan baba yang angkat moto dan mak yang tengok org angkat moto . muah !




No comments:

Post a Comment